تجهیزات و ماشین آلات نفت، گاز و پتروشیمی, دیگ بخار, ماشین آلات و تجهیزات صنعتی, مقالات

دیگ بخار فایرتیوب گرماتجهیز

دیگ بخار فایرتیوب

دیگ بخار فایرتیوب گرماتجهیز

دیگ  (بویلر) بخار  یک دستگاه  صنعتی است که برای تولید بخار به منظور استفاده در فرآیندهای صنعتی، گرمایش ساختمان‌ها، تأسیسات گرمایشی و سرمایشی، تأسیسات آب گرم و سرد، و دیگر کاربردهای مختلف استفاده می‌شود و ظرفیت این دستگاه بر اساس (کیلوگرم برساعت ،پوند بر ساعت ،تن برساعت) بیان می شود. دیگ(بویلر) بخار فایرتیوب گرماتجهیز یکی از انواع دیگ های بخار است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 اصطلاح فایرتیوب در دیگ بخار فایرتیوب گرماتجهیز چه معناست؟

دیگ بخار فایر تیوب یا اصطلاحا دیگ بخار لوله آتشین به این معنی می باشد که حرارت به صورت غیر مستقیم یه صورت همرفت و تابشی عمل میکند که از طریق مشعل حرارت به داخل کوره می رود و بعد از برخورد به دیواره کوره به داخل لوله های آتش خوار رفته و طی پیمایش از پاس دوم یا سوم ( بسته به طراحی )  از طریق دودکش خارج می شود و آب داخل بویلر از طریق برخورد به لوله های آتش خوار  بخار مدنظر تولید شده و از طریق شیر خروجی بخار به مسیر مدنظر می رسد.

سوخت مصرفی مشعله بویلر بخار

این دستگاه  با استفاده از سوخت (مانند گاز طبیعی، گازوئیل ، نفت، زغال سنگ و…) یا انرژی الکتریکی، آب را به دمای بالا می‌رساند

تا بخار تولید شود.

لوازم و تجهیزات بویلر بخار گرما تجهیز

بویلر بخار معمولاً شامل یک بخش سوخت‌دهی، یک بخش آب‌دهی، یک بخش تبدیل آب به بخار، و سیستم‌های کنترل و ایمنی مختلف است. این دستگاه معمولاً در اندازه‌ها و ظرفیت‌های مختلف تولید می‌شوند، بسته به نیازهای مصرف کننده دارد که به صورت دوپاس و سه پاس  ساخته می شوند.

استاندارد طراحی و ساخت

ساخت دیگ بخار میبایست مطابق استاندارد باشد، استاندارد هایی نظیرANSI/ASME I, IV,BS855, BS2790,ISIRI4231, ISIRI 7911 می باشد.

متریال مصرفی صنایع حرارتی گرماتجهیز

  1. ورق بدنه (SHEET) از ورق فولادی سیاه 17MN4 با کد استاندارد DIN17155  یا معادل آن A516 GR 70
  2. لوله های آتش خوار (TUBE)بکار رفته در این محصول ST35.8 بدون درز می باشد که دارای کد استاندارد DIN17175  می باشد.
  3. تمامی برشکاری ورق ها با دستگاه تمام اتوماتیک CNC انجام می شود.
  4. جوشکاری های این محصول با الکترود 7018 انجام می شود.
  5. عایق کاری این محصول با پشم سنگ دانسیته و روکش کاری استیل انجام می شود.

پلاک بازرسی و استاندارد

هر دیگ بخار باید دارای پلاک مشخصات که به تایید سازمان استاندارد رسیده است به همراه داشته باشد. در صورتی که دیگ بخار دارای پلاک استاندارد و گواهی بازرسی باشد ملزم به رعایت استاندارهای ساخت است. این استانداردها باعث کاهش هزینه ها و خسارت های آتی شده و همچنین از بروز حوادث مرگبار انفجار دیگ تا حد زیادی جلوگیری می کند. برای آشنایی با بهترین سازندگات دیگ بخار می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

بهترین سازندگان دیگ بخار

یکی از برترین سازندگان دیگ بخار که دارای پلاک استاندارد و گواهی بازرسی جوش است، شرکت گرماتجهیز است. در تمامی مراحل طراحی و ساخت دیگ بخار توسط صنایع حرارتی گرماتجهیز بازرس محترم سازمان استاندارد حضور و نظارت دارد و پس از گرفتن تست های مربوطه گواهی و پلاک استاندارد ایران برای دستگاه مربوطه صادر خواهد شد و این محصول در ابعاد و ظرفیت های مختلف قابل طراحی و تولید  می باشد  جهت ارتباط با کارشناسان جهت مشاوره  با شماره های 35412632-051 ، 35412633-051  و 09394511018  در ارتباط باشید و یا از وبسایت فروشگاه گرماکو بازدید فرمایید مقاله های بعدی در مورد محصولات دیگر گرما تجهیز از جمله دیگ آب گرم فولادی ، دیگ روغن داغ و  دیگ بخارعمودی تجهیز به آن خواهیم پرداخت.

کاربرد دیگ بخار در صنایع مختلف

دیدگاهی در مورد “دیگ بخار فایرتیوب گرماتجهیز

  1. حسن گفت:

    منظور از بخش سوخت دهی چیه؟

  2. مصی گفت:

    محصولات باکیفیتی تولید میکنین

  3. تندیسه گفت:

    منظور از دو پاس و سه پاس چی هست میشه توضیح بدین

  4. AA گفت:

    بسیار عالی

  5. مصی گفت:

    قطر ورق های استفاده شده در بدنه دیگ چقدره؟

  6. امیر گفت:

    رابطه ای بین فشار و قطر ورق استفاده شده در بدنه وجود داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *