تاسیسات ساختمان, فیلترشنی, ماشین آلات و تجهیزات صنعتی, مقالات

فیلتر شنی و کاربردهای آن

المرشح الرملي و إستخداماتها في الصناعة

فیلترهای شنی گرماتجهیز برای تصفیه آب و کاربرد های آن در صنایع مختلف

فیلتر شنی و کاربرد های آن

فیلتر شنی و کاربرد های آن

نحوه کارکرد فیلتر شنی به شرح زیر است:

فیلتر های شنی به طور گسترده ایی در تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرند و مواد و جامدات معلق در آب را با مکانیزم کاملا متفاوت حذف میکند . آب از روزنه های کوچکی و از بستر عمق داری که لایه های شن ،ماسه و سلیس وجود دارد و ذرات کوچک نمیتوانند رد شوند عبور میکند. منافذ بین این ذرات نسبتا بزرگ است اما خاک و کثیفی را بر روی سطح جذب میکند و وقتی این سطح کثیف می شود موجب افت فشار شود در این صورت فیلتر باید تمیز شود و در غیر این صورت در مواقع تصفیه خاک و کثیفی بر روی فیلتر همراه با آب از شیر خروجی خارج میشود .

ماسه چگونه آب را فیلتر می کند؟

فیلتر شنی گرماتجهیز به شرح زیر عمل می کند. آب تصفیه نشده در بالای فیلتر شنی توزیع می شود و به آرامی در بستر فیلتر فرو می رود. این بستر فیلتر از ماسه، شن یا یک محیط فیلتر دیگر تشکیل شده است. منافذ کوچک تضمین می کند که ذرات کثیفی قادر به عبور و حفظ ذرات کثیفی نیستند.

شستشوی معکوس ( بک واش )

هنگامی که مقدار معینی از آب فیلتر شد یا زمانی که شن و ماسه به درجه خاصی از آلودگی رسید، فیلتر شنی به طور خودکار به شستشوی معکوس تبدیل می شود. در حین شستشوی معکوس، منافذ بزرگ می شوند و کثیفی دوباره از شن شسته می شود. و پشت سر هم این کثیفی همراه با آب شستشوی معکوس تخلیه می شود. در نتیجه، فیلتر شنی مسدود نمی شود و کیفیت تصفیه مطلوب خود را حفظ می کند.

قطر شن و ماسه

قطر ماسه عمدتاً به ابعاد دستگاه ، جریان مورد نظر و فیلتراسیون مورد نظر بستگی دارد. در بیشتر موارد، برای فرآیند فیلتر کردن، از ماسه با قطر 0.8 میلی متر تا 1.25 میلی متر استفاده می شود. با این حال ممکن است در هر نصب متفاوت باشد. به عنوان مثال، یک نصب UV دارای جریان کمتری است و ماسه 0.4 میلی متر تا 0.8 میلی متر برای فیلتر محدودتر استفاده می شود.

زمانی که شن و ماسه قطر کمی داشته باشد، مقاومت افزایش می یابد و در نتیجه جریان کمتری ایجاد می شود. برای این قطر کوچک ظرفیت کمتری برای شستشوی معکوس مورد نیاز است، زیرا ماسه سبک تر است و بنابراین به راحتی با کثیفی شستشو می شود.

همچنین، در مورد قطر دانه ماسه کوچکتر، باید در نظر داشته باشید که شستشوی معکوس مکرر باید انجام شود زیرا کثیفی بیشتری نسبت به قطر بیشتر جذب می شود. زمانی که مقدار معینی آب تصفیه شده است یا زمانی که شن و ماسه فیلتر شده است ، با رسیدن به اندازه معینی از آلودگی، به طور خودکار به شستشوی معکوس تبدیل می شود. در حین شستشوی معکوس، منافذ بزرگ می شوند و کثیفی دوباره از شن شسته می شود. پشت سر هم این کثیفی همراه با آب شستشوی معکوس تخلیه می شود. در نتیجه، فیلتر شنی مسدود نمی شود و کیفیت تصفیه مطلوب خود را حفظ می کند.

بدنه فیلتر شنی

فیلترهای شنی گرماتجهیز از مواد مختلفی ساخته می شود که متداول ترین آنها بدنه های فلزی، فایبرگلاس و بتنی است. بدنه فلزی این تجهیزات از ورق های گالوانیزه و نوع بتنی که بیشتر برای پالایشگاه های با ظرفیت بالا استفاده می شود، بتنی و بسیار مقاوم می باشد. فیلترهای فایبرگلاس از کامپوزیت های فشرده ساخته میشوند و هم به عنوان فیلتر شنی های FRP نیز شناخته میشود.

مزایای فیلتر شنی

۱-حذف جامدات معلق
۲-پالایش سریع انجام میشود
۳-شستن فیلتر بسیار آسان
۴-عملیات نصب و راه اندازی آسان
۵-نگهداری بسیار کم
۶-نیاز به فضای کم برای نصب

کاربرد های فیلتر شنی گرماتجهیز در صنعت

بررسی و نگهداری

بهتر است دستگاه را به صورت دوره ای بررسی کنید. اگر شن ها ،ماسه ها و سلیس به هم چسبیده یا ساییده شد، یا اگر به با وجود شستشوی معکوس همچنان نیاز به شستن داشت ، آن را تعویض کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که از دستگاه به خوبی نگهداری می کنید.

شرکت گرماتجهیز تولید کننده انواع فیلتر شنی با ظرفیت،جنس بدنه و مدل دلخواه مشتریان گرامی ارتباط با کارشناسان جهت مشاوره  با شماره های 35412632-051 ، 35412633-051  و 09394511018  در ارتباط باشید و یا از وبسایت فروشگاه گرماکو بازدید فرمایید

دیدگاهی در مورد “فیلتر شنی و کاربردهای آن

  1. تندیسه گفت:

    بسیار عالی

  2. AA گفت:

    فیلتر شنی چه انواعی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *